Sabtu, 10 Julai 2010

" Bugis Afrika"

Piala Dunia bola sepak Afrika 2010 akan melabuhkan tirai malam ni. Siapa pasukan yg anda pilih tuk juara? sya berkecuali kerana pasukan pilihan hati setakat sampai di suku akhir sahaja. Demam piala dunia tahun ni banyak kelaian kerana bertuan rumahnya benua Afrika.

saya mahu konsi cerita hari ke-2 saya mengajar, saya masuk kelas relief 1 A. oleh kerana masih baru di sekolah ini, saya mengambil peluang untuk berkenalan dengan pelajar-pelajar. Nyatanya kebanyakan pelajar di smk Tintingan ni berbangsa bugis dan bajau.

dipendekkan cerita >>>> sampai giliran seorang pelajar ni, pendek2 gempal n sikit. bila dia perkenalkan diri tu dia kata dia bugis, ditanya bugis apa? dijawapnya Bugis Afrika.. hehe tergelak jugak aku dibuatnya walau niat awal masuk kelas td mo buat serius. balik rumah pun aku masih tergelak lagi kalau aku terimbas2, dah memang pelajar tu gelap, bota lagi.. haha jahatnya aku. tp xpa la dia jugak yg ngaku Bugis Afrika... hahahahaha

0 ulasan:

Catat Ulasan